Kaksplus.fi

Äitiyden aakkoset

19. heinäkuuta 2017



A - AJATUKSET // Huolet, kriiseilyt, ilontunteet, onnelliset ajatukset - kaikki noi potenssiin kymmenen.
B - BANAANI // Saan itse vatsanpuruja banaanista, mutta oon todennut sen olevan tosi näppärä välipala/ruoka-aine pojalleni.
C - CELSIUS-ASTEET  // Lämpömittaria tulee tarkkailtua entistä tarkemmin, koska mun vastuullani on lapseni pukeminen säähän sopivalla varustuksella. 
D - DIALOGI // Keskusteleminen Niken kanssa on nyt entistä tärkeämpää; meillä on parisuhde huollettavana myös lapsemme takia, jotta voimme tarjota hänelle ehjän kodin. Haluan myös, että Noel oppii hyvät vuorovaikutustaidot.
E - ELÄMÄ // Elämäni on äitiyden myötä muuttunut paljon rikkaammaksi, onnelliseksi ja ihanammaksi, vaikkei siinä ennenkään ollut mitään vikaa.
F - FAMILY // Perhe. Mä oon aina ollut perhekeskeinen ihminen. Nyt mulla on vihdoin oma perhe!
G - GOOGLE // Positiivisesta raskaustestistä lähtien oon googlaillut paljon kaikkea lapsen saamiseen, äitiyteen ja lapsen kasvuun liittyvää. 
H - H...NEN // Mun sukunimeni alkaa H-kirjaimella, lapseni taas eri kirjaimella. Eri sukunimet aiheuttavat mulle ajoittaista kriiseilyä.
I - ILLAT // Ne on mua varten. Mun hetkiä tai Niken ja mun yhteisiä hetkiä. 
J - JATKUVA RAHAPULA // Huoh, te tiedätte varmaan? Äiti-syndroomasta kärsivä ei viitsi ostaa itselleen mitään. 
K - KOTITYÖT // Aina ei jaksa, mutta silti pitää. Haluan, että mun lapsella on puhtaita vaatteita ja turvallinen, siisti kasvuympäristö.
L - LEIKKI // Sanotaan, että leikki on lapsen työtä, ja niinhän se on. Lapsi mm. tutustuu maailmaan leikin kautta. Mä olen nyt ja tulen varmasti olemaan äiti, joka leikkii lapsensa kanssa. Leikkiminen on aina tullut multa jotenkin luonnostaan! 
M - MINÄ ITSE // Äitiyteen hukkuu helposti, joten on tärkeää muistaa myös itsensä.
N - NOEL // Poikani, koko elämäni, kallein aarteeni.
O - ONNELLISUUS // Kaikista rahahuolista ynnä muista murheista huolimatta, olen onnellisempi kuin koskaan. 
P - PARISUHDE // Ostin Nikelle synttärilahjaksi hopealaattakorun, jossa lukee ME+Noel. Me ollaan yhdessä rakastavaisia, kumppaneita, parhaita ystäviä ja tiimi, jonka avulla selvitään mistä vaan.
Q - QUESTIONS! // Kyselyikää innolla odottaessa! (Oikeasti! Mulla on itsellänikin ajoittain edelleen kyselyikä!) Toivon, että Noel on yhtä kekseliäs kuin mä. Olin pienenä kysynyt miten vauvoja tehdään. Äiti kertoi, että isillä on siemen, josta kasvaa vauva. Seuraavaksi kysyin, että miten se siemen saadaan äidin masuun. Ennen kuin äiti ehti vastata, olin jo todennut isoin elein, että "Kädellä tietenkin!". Äiti oli tyytyväinen. :D
R - RAKKAUS // Rakkaudentunteet poikaani ja Nikkeä kohtaan. Rakastetuksi tulemisen kokeminen. Maailman ihanin ja tärkein asia ja tunne.
S - SORMIRUOKAILU // Noel nauttii yli kaiken sormiruokailusta. Mä kokkailen hänelle kaikenlaisia pihvejä, pötköjä, pannereita ja muita sellaisia, vaikken muuten välitä ruoanlaittamisesta.
T - TUKIVERKKO // Meillä on onni, että on niin mahtava tukiverkosto läheisiä. 
U - UPS! // Mitäs mä olinkaan sanomassa? Ajatus katkeaa jatkuvasti... 
V - VAIHEET // Tuntuu, että vauvoilla on kokoajan joku vaihe meneillään! :D  
W - Wi-Fi // Tuo kaikenlaisen hauskan mahdollistava pirulainen... Puhelinkoukku tuntuu olevan monen riesana nykyään. Mäkin huomaan huomaamattani näpelöiväni puhelinta TAAS ihan turhaan. Läsnäolo on lapselle tärkeää, joten yritän pitää puhelimen käden ulottumattomissa yhteisinä hetkinä. 
X - X-ASENTO // Rentoutuminen arjen pienillä jutuilla, vaikka X-asennossa sängyssä suklaata syöden sillä aikaa, kun mies on lapsen kanssa.
Y - YÖIMETYS // Kaipaan jo katkotonta yötä (vaikka nukunkin yleensä imetyksen ajan), mutta toisaalta nautin siitä, että on hyvä syy nostaa poika kainaloon.
Z - ZZZ... // Nukkuminen. Mä olen ottanut kirjaimellisesti neuvon nukkua silloin, kun vauva nukkuu. Vaikka Noel on kokoajan nukkunut hyvin, nukutaan silti päiväunet yhdessä melkein päivittäin.
Å - ÅBO, ÅLAND... // Odotan innolla retkiä Noelin kanssa! Nyt voidaan vielä mennä oman mielemme mukaan, mutta vuoden päästä taidetaan jo suunnitella reissut Nopen mieltymysten mukaan. 
Ä - ÄITI // Minä olen nyt äiti. Jaiks, vatsanpohjasta ottaa joka kerta, kun sanon sen ääneen. Mulla on maailman ihanin äiti. Äidit on parhaita!
Ö - ÖÖÖ... // Sormi menee välillä suuhun, kun pohdin kasvatustilanteita tässä hetkessä, mutta varsinkin tulevaisuudessa. Vanhemmuus ei ole pesteistä helpoin, mutta varmasti ihanin.


2 kommenttia :